dinsdag 27 maart 2012

[hardlopen] Barrière doorbroken. Wat nu? | Dobbeloop | 10 km

BARRIÈRE Mijn heilige grens is doorbroken; afgelopen zondag ben ik, tijdens de Dobbeloop, voor het eerst onder de veertig minuten gedoken. En dat was een hele barrière om te doorbreken. Ik had zelf namelijk het niet het idee dat het ooit ging lukken. Gemiddeld genomen harder dan 4 minuten per kilometer was door mij voor als onmogelijk gehouden. 

Maar mijn schoonvader dacht daar anders over.

VERTROUWEN Mijn schoonvader is de enige geweest die vertrouwen in mijn kunnen heeft gehad én het ook uitgesproken heeft. Niet dat hij nou dé reden was om te blijven trainen, maar hij was wel een stokken achter de deur. Iedere dinsdag intervallen met hem en dan ging je ook maar weer. En achteraf was ik dan heel tevreden en trots dat ik het volbracht had. 

DOBBELOOP De Dobbeloop in Nootdorp/Pijnacker ligt mij goed. Ik had er eind 2008 een PR (<- klikken!) gelopen die het redelijk lang volgehouden heeft, tot september 2011 om precies te zijn. Ik hoop dat deze PR het minder lang volhoudt, want dat betekend dat ik vaker onder die mooie grens duik. 

0 KM 0M0S Els en Juul waren gezellig mee om mij aan te moedigen en konden mij meerdere keren zien langskomen, want ik moest twee rondjes van vijf kilometer afleggen. Voorde start bleek ik mijn horloge vergeten te zijn. Balen, nu moest het op gevoel. Maar dat was niet erg. Na de start vloog ik weg en na drie kilometer was ik het al zat en dacht ik dat ik veel te hard begonnen was.

5 KM 19M35S De vijf kilometers gingen sneller dan ooit. Ooit iets sneller geweest, maar dat was een trainingsrondje en na doorlopen van een Coopertest. Totaal niet representatief dus. Deze wel en ik moest nog eens zo ver. Mijn gevoel zei dat ik te snel ging en dat ik het vast ergens weer moest inleveren. Maar ja, had ik maar rustiger aan moeten doen. Eigen schuld. "Hup papa!" "Kom op Lé!"
 
10 KM 39M55S  "Nog 20 seconden!" klonk het uit de speakers. En dat bleek tot aan die grens van veertig minuten te zijn. 15 seconden later ben ik al juichend over de finish gevlogen, als vierde! Ik had niet verwacht dat ik het tempo vast kon houden (was ook niet zo, eerste 5KM in 3m55s en de tweede 5KM in 4m04s). Iets tragere tweede ronde dus, maar wel onder de VEERTIG MINUTEN!!! Doel bereikt. Wat nu?



10 km
1 Wijnand Bavius         m  37  38.48
2 Jacques v. Kleef       m      39.38
3 Rob Smit               m  46  39.46
4 Leon Hoogeveen         m  31  39.55
5 Elshan Sjireli-zade    m  31  40.48
6 Martin v.d. Bijllaardt m  59  41.41
7 Willem v.d. Kooij      m  55  41.51
8 onbekend                      42.34
9 Andrea Boogaard        v  43  44.59
10 Anne-Marie Vervaet    v  49  46.48

Geen opmerkingen:

Een reactie posten